fredag 30 september 2016

Nykomling vid portalen

Mina rosor vid portalen har inte levererat som jag tänkt mig och därför har jag haft planer på att ersätta dem. Hiawatha har väl repat sig hyfsat under sommaren men är inte så kraftfull som jag tänkt mig från början. Leverkusen trodde jag var död efter vintern. Det var den inte, men har heller inte blommat speciellt mycket. Därför har jag nu planterat en klematis på ena sidan av portalen, intill Leverkusen. Med tiden kanske rosorna får flytta men de sitter kvar ännu så länge. 


Valet föll på klematisen Destiny. Det är en storblommig variant som kan blomma både på fjolårsved och årsskott. Helt vit med lila ståndare är den, och gör sig fint emot den svarta portalen. Nu ser den inte mycket ut för världen, men jag hoppas att den snart kommer att svinga sig en bra bit upp i nätet. För tillfället räcker den bara Leverkusen "till knäna". 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails