lördag 15 december 2012

Julförberedelserna fortsätter

Här är årets jul-dörrkrans i sin fulla prakt! Jag gjorde det enkelt för mig, och förgyllde bara mosskransen med ett annat band och lite smått och gott som jag redan hade i gömmorna. Den skickar i alla fall de rätta julsignalerna, tycker jag. 


Årets julgran har blivit inköpt idag. En helt vanlig gran, för första gången på säkert tio år. Har haft kungsgranar tidigare, men i år var de vanliga finare och tätare (och förstås billigare) på mitt vanliga inköpsställe. Sedan bar det av till Hörby. Jag tänkte köpa några julklappar innan jag handlade mat. Tji, fick jag. Glömmer liksom bort att Hörby är en håla (förlåt alla Hörby-bor, men det är sant!) och att alla affärer stänger klockan 13.00 på lördagar. En butik hann jag in i och det blev faktiskt två klappar där, så utdelningen var god trots tidsbristen. 


Det verkar som att det tjusiga vinterlandskapet ska försvinna nu. Det har varit plusgrader idag och dessutom regnat. Trist, tycker jag. Dessutom har jag lovat ungarna i klassen utflykt med pulkaåkning på måndag. Vi får väl se hur det går med det!

Ha en fortsatt fin helg! 

2 kommentarer:

Marina sa...

Jag hoppas så att det blir minusgrader igen och ny snö till jul.

Din krans är jättefin. Här har vi också julfixat lite idag men ingen krans har det blivit.

Kram

Fröken Grön sa...

Ja, visst känns det lite trist att vår vackra vintervärld försvinner lagom till jul. Slask och modd kan man klara sig utan. Fast jag har hört ryktas att det ska frysa till igen i veckan som kommer. Då blir det väl rena isgatan...

Håller tummarna för att det finns tillräckligt med snö för att du och "kidsen" ska kunna åka pulka imorgon! Ha en fin sista arbetsvecka!
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails