lördag 23 februari 2013

Moodboard (igen) och tröttsamma norrmän

I förrförra inlägget skrev jag om ett av trädgårdens sorgebarn, platsen till vänster om grinden. Jag lutar åt att göra någon sorts stenplantering här och nu har jag tittat lite på vilka växter man kan tänka sig. När jag samlat ihop en del bilder på höga eller mellanhöga växter, och gjort ett collage av dem, framträder en tydlig färgskala. Blå/lila och gult är de färger som dominerar på dessa växter. Tittar man på de låga eller mattbildande, så är cerise/lila den dominerande färgen. Gult är ingen färg jag har speciellt mycket av sedan tidigare men det funkar bra ihop med lila. Det blir väldigt svenskt, men det behöver ju inte vara fel. Jag får fundera vidare. Det finns ju onekligen tid kvar att tänka, innan det går att sätta spaden i jorden. Snötäcket ligger envist kvar. Om en vecka är vi inne i mars och då får det gärna skynda på med att bli vår. 


Idag har jag, förstås, tittat på skidor. Men jag måste säga att jag blir rätt trött på alla norrmän. Inte ens när favoriten inte tar medalj, blir de utan! Jag kommer på mig själv med att sitta och heja på schweizare, fransmän och ryssar i skidor och skidskytte. Tacka vet jag ishockey, det är norrmännen i alla fall inte bra på! 

4 kommentarer:

Marina sa...

Vi hejade också på alla andra idag förutom norrmannen med stor käft. Damernas framfart har jag inte så svårt för. De är i alla fall ödmjuka och kör inte med rävspel på samma sätt. Nya tag imorgon!

Ditt växtcollage ser ju spännande ut. Du kan säkert få till något bra där bara snön smälter och du kan få spaden i jorden. SNö här också.

Kram

Jord under naglarna sa...

Växtcollaget ser jättefint ut! Jag älskar lime och blått så kombon gul och blått är ju inte så tokigt på andra ställen än skidspåret också. :)
Ja, det är ju helt otroligt att när den ene hamnar utanför pallen så hamnar två(!) andra där istället.

Hanna sa...

så många fina blomsterbilder.
Ha en fin kväll.
kram
Hanna

Jannibele sa...

Herlig moodboard! En god dose vår og sommer! I dag går det ikke bra for nordmennene i allefall;)

Related Posts with Thumbnails