onsdag 6 november 2013

Månadsbild ~ November

De fick komma idag istället, månadsbilderna. Igår hann jag nämligen hem innan solen försvunnit helt bakom trädtopparna. 


Den nya vyn för månadsbilderna är alltså åt precis motsatt håll mot de förra. Då stod jag i mittenfönstret och fotade åt öster. Nu står jag i grindöppningen till planket och fotar åt väster. Förklaringen till att det blev just denna vinkel fick nog sin förklaring i förra inlägget. Men det är inte bara växthuset som jag hoppas ska förändra den här ytan. Jag har tusen och en planer för hela den här stora gräsplanen. Det är visserligen den allra mest klippvänliga delen av hela tomten, men vem bryr sig om man får slingra sig fram lite mer med gräsklipparen?

2 kommentarer:

Cecilia i Hillsjöstrand sa...

Jag gillar din tomt! Kanske för att den påminner om vår tomt... jag har också massa gräsyta som ska förvandlas till annat i vår - i mitt fall betyder "annat" pion- och rosrabatter, grönsaksland, kryddland och lite annat smått och gott. Ska bli kul att se när du bygger växthus, jag är väldigt sugen på det!

Marina sa...

Nu sitter jag här och undrar vad vi ska roa oss med här nästa sommar. Vi har ju tagit så gott som hela trädgården i anspråk redan. Undrar samtidigt om jag är lite dum? Vi har ju inte ens avslutat stora omflyttningen så vi har nog att göra ett tag inpå nästa säsong också. Men det är ju så kul att göra om, göra nytt.

Det ska bli så spännande att följa förändringarna.

Kram

Related Posts with Thumbnails