söndag 7 december 2014

Lingonkrans och gnäll-fest

Det blev en krans av lingonris. Den har suttit  uppe ett bra tag, men senaste veckan har varit hektisk (minst sagt) och jag har inte kommit hem i dagsljus en enda dag. Dessutom har jag åkt på någon sorts förkylning från hel...tet. Igen! Tycker liksom att det kunde räcka med den galna hostan jag hade för en månad sedan. 


Men jag ska inte klaga. Nu är det bara två arbetsveckor kvar till jullovet. Ska väl kämpa mig iväg till jobbet imorgon också, trots att febern som nog var borta igår verkar ha återvänt idag. 


Hjärtat jag gjorde för en dryg månad sedan får sitta kvar. Lite hortensia och nypon kan väl vara juligt det också?


Eftersom jag försökte ignorera att kroppen inte alls kändes bättre idag, så gav jag mig på årets lussebullsbak. Har väl aldrig gjort så misslyckade saffransbullar, någonsin! Men jag får väl skylla på yrsel och feberförvirring. De går ju att äta men är ynkliga. 


Nu ber jag om hållna tummar för att jag ska få sova i natt. Det är så välbehövligt. Ber om ursäkt för detta miserabla inlägg. Tack och go´natt!

1 kommentar:

Marina sa...

Förkylningar är inte kul alls. Kanske behöver du boozta immunförsvaret???

Fin krans! Härligt att mötas av något juligt när man kommer hem. Vi har en söt liten gran vid yttertrappan. Den blir jag glad av.

Krya på dig nu.
Kram

Related Posts with Thumbnails