måndag 15 juni 2015

I mitten av juni

Vilken härlig helg det varit! Sommartemperaturer, solsken, prinsbröllop och trädgårdsfix. Precis som det ska vara. Jag har äntligen lyckats få alla små frösådda plantor i jorden. Det var verkligen på tiden. Nu får vi hoppas att de trivs med att komma ut i rabatterna. 


Den kalla våren verkar få till följd att mycket blommar längre än vanligt. Vissa saker har dessutom blommat mer i år. Min lagerhägg har aldrig haft så mycket blommor som i år. Dessutom blommade den nästan samtidigt som den rhododendron som sitter bakom. Det har inte hänt tidigare, vad jag kan påminna mig. 



Lagerhäggen är en ganska anspråkslös växt men som grön stomme är den toppen, och den skira blomningen är verkligen fin. Det är någon som knaprar på bladen (det ser man om man tittar närmare på bilden nedanför) men det verkar inte bekomma busken så mycket. 


Nu ska jag iväg till jobbet för de sista dagarnas jobb. Och jobb blir det, inte med att skriva helhetsanalyser och annat tråkigt i år, utan med galet flyttkaos när fyra klassrum ska byta plats. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails