tisdag 9 maj 2017

Rabarber, grönkål och tomater

Har skördat några rabarberstjälkar. Mer än tre behövs knappast för att få lagom mycket kräm till en. Det får bli något att mumsa på lagom till Robin Bengtsson ska sjunga i kvällens Eurovision-delfinal. 


Jag har många fler stjälkar som är redo för skörd ute vid grönsakslandet. De har haft en stor svart hink över sig ett bra tag men började nu växa ur den. Till vänster om rabarberna håller jag på med min "omstart" av grönsaksbäddarna. Vill verkligen få dem klara snart, så att jag hinner så innan sommaren är här. Har bland annat stora, fina plantor av grönkål på gång och de vill ut hit så småningom. 


Rabarberna gömmer sig bakom högen med plattor. 
 

Tomaterna är inte så jättestora ännu, men tillräckligt för att klara att stå i växthuset. De fick större kruka och ny jord i helgen och det gillar de förhoppningsvis. 

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Ser omåttligt gott ut med rabarber, själv har jag inte gjort några glasrabarber i år.

Rädd för att det bara säger pang i trädgårdslandet när värmen väl kommer så det gäller nog att vara beredd. Kål är ju föstås tåliga bara man har avhärdat dem ett par veckor. Några av mina har fått flytta ut under väv.
Så fint det ser ut på tomathyllorna med likadana krukor och samma avstånd emellan.

Ha det fint
/Anette

Rosor och ruiner sa...

mm, så gott med rabarberpaj, det måste jag nog göra snart, mina är nog redo de med. Kul med ny rabatt, och fina sorter du valt, det kommer bli jättefint!

Kram Gunilla

Related Posts with Thumbnails