lördag 7 oktober 2017

Lite blommor än

Det finns en hel del som blommar fortfarande. Tyvärr har jag flera knoppar som har vikt sig eller möglat av att det myckna regnandet. Men rosenskärorna blommar på oavbrutet sedan mitten av sommaren. De jag har i rabatterna är i stort sett uteslutande självsådda. Men jag har också några i krukor som jag sått medvetet. Det är blandande sorter och förra helgen blommade denna djupt, djupt mörkcerisa. Det går som vanligt inte att fånga den färgen eller den sammetsliknande ytan på bild. Jag ska i alla fall försöka komma ihåg att ta frö av den så jag kan få fler nästa år. Om de nu är fröbeständiga...


En annan skönhet som blommade vackert förra helgen var rosen Tea Clipper. Den har inte blommat förut, men oj vilken fin blomma och läcker färg. Sitter som en smäck i min rosenrabatt. 


Efter att ha ägnat morgonen åt diverse tjafs med mitt mobila bank-id (sånt ska bara funka!) ska jag nu gå lös med dammsugaren. Det behövs, kan jag säga. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails