torsdag 19 augusti 2010

Humlan surrar, fjäril´n prålar

Äntligen gick det att klippa gräset. När jag kom hem var det bara att kasta sig på klipparen och sätta igång. Tyvärr hade jag inte kontrollerat hur mycket bensin jag hade kvar så jag hann bara en tredjedel innan maskinen stannade. Som tur är så bor jag inte alls långt ifrån Anderssons Lanthandel där de har två pumpar. En sväng dit och sedan kunde jag klippa klart.

När jag skulle tanka upptäckte jag denna vackra amiral på bolltisteln och då var jag förstås tvungen att fota den. Det är ju min favoritfjäril och man ser den inte så ofta.

Inte bara amiralen gillar bolltisteln utan det vimlar av humlor och bin också. Jag skulle kunna stå och titta på dem i evigheter men det hade jag förstås inte tid med ikväll. Hoppas att det blir okej väder i helgen så jag kan vara ute lite mer än jag varit den senaste veckan.


Ha en bra kväll!

7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Karin!
Gräset skulle vi oxå behöva klippa men det är ju stört omöjligt när det regnar varje dag..:(

Vilka underbara bilder du tagit på humlorna (de är så söta små varelser tycker jag!) och den vackra fjärilen!

Önskar dig en trevlig helg!

Kraam Jenny

Pilo sa...

Härligt med humlor (gillar dem) och kul att du fick till en så fin bild på fjärilen. Jag håller också en tumme för fint väder på lördag då vi ska ha namngivning.

Kram

Marina sa...

Vi har samma planer - att vara ute mer i helgen än vi varit i veckan.

Håller tummarna för uppehåll i alla fall och gärna sol också.

Kram!

Nyanser av vitt sa...

Hej Karin
tack. Ja tänk vad lite vit färg kan göra. Vilken otroligt vacker bild på fjärilen
Kram Agneta

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Jag blir mållös när jag ser dina vackra bilder.....Fjärilen är ljuvlig! Trevlig helg! Kram Therese

Millan sa...

Visst ska det bli trädgårdsväder i helgen, det måste det. ;)

Det surrar i var varannan blomma nu och jag kan med bara stå och titta på hur de arbetar.

Ha det gott!

Evelina sa...

Hej! Tittar runt lite hos dig och jag säger gud så fina tistlar, önskar jag hade sådana i trädgården!
Evelina

Related Posts with Thumbnails