söndag 8 augusti 2010

Regn hos mig

Vilken regnig söndag vi har haft. Det var länge sedan det regnade en hel dag på det här sättet. Men det är ju bra för alla växter. Nu kommer väl gräsmattan att sätta fart kan jag tro. Det känns lite fånigt att jag köpte den där dyra åkgräsklipparen i början av sommaren och sedan bara har använt den tre gånger på hela sommaren. Men sommaren är ju inte slut än.

Jag trotsade regnet och plockade in lite luktärter. De fick sitta i den sillburk som jag hittade på min lilla loppistur igår. Loppisfarbror´n trodde att burken var designad av Signe Persson-Melin men jag är mer tveksam. Hon gjorde ju "Sill-i-kvadrat"-burkarna men jag vet inte om hon gjorde såna här runda varianter. Vad tror ni? Det spelar ingen roll hur det än är, jag gillar burken ändå. Och den kan ju användas till mer än sill...



6 kommentarer:

Marina sa...

Åkte förbi ditt hus idag. Det låg där jag trodde!

Fina luktärter!

Kram!

Jenny sa...

Hej Karin!
Tack för din hälsning hos mig!

Här har det oxå regnat nästan hela dagen..

Vad fint med luktärterna i sillburken, har ingen koll på om det är Signe P-M som gjort den? Charmig är den i vilket fall:)

Ha en bra kommande vecka!

Kraam Jenny

Millan sa...

Söt burk, passar bra med luktärtor i. Efter regn kommer solsken, väl men här ser det ut att vara fortsatt grått.
Ha det bra!
Kram

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vilken fin blogg du har.
Hälsningar, Petra B.

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilka häftiga färger du har på dina luktärter! Glasburkar är jag också alltid på jakt efter. De är användbara till så mycket!

Kram Amanda

Lina sa...

Hej!
Vi ahde också en regning söndag...och även idag! Men de känns helt ok när man jobbar igen. Hoppas på soliga helger framöver iaf! =)

Luktäterna passade ju fin fint i sillburken. Du får googla och se om du kan hitta nåt på nätet ang designen.

Må så gott, Kram, Lina

Related Posts with Thumbnails