lördag 11 december 2010

Frasigt gott

Idag blir det några bilder från mina föräldrars uterum. Jag var där och gjorde struvor igår (ja, i föräldrarnas kök alltså, inte i uterummet). På bilderna ser det ganska snöigt och kallt ut men idag har det töat. Stora sjok av is och snö rasar med jämna mellanrum ner från taket.

Struvor är en av favoritkakorna på julen, för mig. Så frasigt goda och dessutom roliga att göra.

Här har kakorna landat på ett av mina Pyro-fat. Bredvid syns den gamla adventljusstaken "Staffan", som jag fått efter mormor.

Nu är planen för resten av kvällen att: dammsuga, baka vörtbröd och göra något julgodis. Börjar nog med det tråkigaste, nämligen dammsugningen. Vi ses imorgon. Tjingeling!

3 kommentarer:

Marina sa...

De ser fina ut, struvorna. Jag gillar dem inte så här hoppar vi över sådana. Lussekatter ska bakas i morgon och någon sorts julgodis också tror jag. Sen blir det julkonsert.

Kram!

Nyanser av vitt sa...

Du är så duktig på att baka Karin. Önskar dig en fin tredje advent
Kram Agneta

Helena sa...

Det kunde man ju gissa, att nutidskryssdrottningen skulle ha rätt om Vickans klänning! Hur bär du dig åt???

Här kommer ett storslaget grattis i alla fall. GRATTIS!!!

Related Posts with Thumbnails