söndag 22 juli 2012

Härlig helg

Vilken bra helg jag har haft. Inledde den med att gå på bio i fredags. Såg Cockpit med Jonas Karlsson i huvudrollen (en av mina favoritskådespelare). Lite roligt också att en klasskompis från gymnasiet, Ellen Jelinek, spelade hans syster i filmen. 


Igår hade jag en härlig dag tillsammans med mamma. Vi var ute i svampskogen och plockade kantareller. Sedan fikade vi här hos mig och tog några varv i trädgården mellan regnskurarna. Tack för en mysig dag, mamma!


Idag har jag mest rensat, både svamp och rabatter. Insåg igår att lila rabatten var i skriande behov av att rensas. Nu ser den välskött ut igen. 


Lavendeln är helt perfekt för hur jag tänkt mig den här rabatten. Den går i rätt lila ton och har samtidigt en silvrig nyans i sig. Det kommer att behöva flyttas en hel del framåt höstkanten i den här rabatten. Framför allt sådant som inte alls har den lila färg som jag tänkt mig. Men det gör inte så mycket, jag vet redan vilka förflyttningar jag ska göra. 


Nu håller jag tummarna för att veckans väder blir så fantastiskt som det såg ut på väderleksrapporten. Det var idel solar över Skåneland. 

1 kommentar:

Marina sa...

Härligt när dagarna blir sådär riktigt bra.
Lavendel har en fin lila färg tycker jag. Hoppas du får till flyttarna senare så som du vill. De tär ju lite kul att flytta tycker jag så mig gör det inget om det blir "fel" ibland.

Kram!

Related Posts with Thumbnails