söndag 1 december 2013

Månadsbild ~ December

Glad första advent på er! Ni trodde kanske att jag gått under jorden eller nå´t, men så är det inte. Det har bara varit lite mycket på sistone. Sena jobbdagar, men även lite skoj i form av pysselkväll och julfest med kollegorna. 


Här hemma har det inte hänt mycket. Månadsbilderna ser i stort sett likadana ut som i november. Det är en mild höst vi har här i Skåne. Lite, lite snö har vi haft men den försvann fortare än kvickt. Gräsmattan ser för bedrövlig ut och börjar nu fyllas av mullvadshögar. 


Idag har jag adventspiffat hela dagen. Nu är alla stakar och stjärnor på plats. Julbakningen är redan på gång i mitt huvud, även om den inte kommit igång i verkligheten. Veckan som kommer är lite lugnare på jobbet så förhoppningsvis kan jag börja göra lite smått och gott på kvällarna.  

4 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Ibland är det så att det är så mycket annat så bloggningen får stå tillbaka.

Jag har adventsstökat lite grann bara,tar lite pö om pö, men jag ska också baka lite grann.

Vi har knappt nån snö heller, men just nu är det vitt på backen och minusgrader.

Marina sa...

Ja, jag trodde du gått under! Nej, jag bara skojar men jag blir glad när du skriver.

Inte mycket spännande där ute här heller tycker jag. Visserligen lite kallare idag men inte frostigt och inte snö.

Kramar

Millan sa...

Kul med månadsbild och se förändringarna.
Vad fin din stol blev som omklädd.

Ha det gott!

Livet på solsidan sa...

Och jag trodde du blivit bundis med grävlingarna...
Näe, inte är det stor skillnad på november och decembers månadsbild. Kanske skulle man ha väntat till imorgon med att ta bilderna. Man vet ju inte vilka överraskningar som väntar när man kikar ut genom fönstret imorgon bitti. Hmm.

Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails