tisdag 14 april 2015

Otroligt nog

Jag trodde nästan inte mina ögon när jag kom hem i regnet och fick se den här knoppen vid min källartrappa. Förra året fixade jag till lite vid förstukvisten och flyttade då några självsådda brunnävor och helleborus. Att nävorna skulle ta sig bra förstod jag nästan. Det kunde jag se redan förra sommaren. Men att julrosorna, som var pyttesmå och bara hade två-tre blad var, skulle kunna blomma mindre än ett år senare hade jag aldrig trott. 


Jag hade hoppats på lite tid ute idag efter jobbet men regn, blåst och ett allmänt äckligt väder gör mig inte det minsta sugen. Nej, jag stannar inne och tittar på Trädgårdsdrömmar med Monty Don på svtplay istället. 

3 kommentarer:

Marina sa...

Fina julrosen!
Här sitter jag och det är riktigt ruskväder ute. Förkyld igen för tredje gången på tre månader. Trist.
EN matlista har jag fått till nu i alla fall.

Kram

Nora sa...

Visst är det roligt när växterna överraskar en så där?
Bra val att tillbringa kvällen med Monty Don istället för ute i dåligt väder. Trädgården hinner du nog med ändå:-)
Kram!

Fröken Grön sa...

Åhh, Monty! En klar favorit här hemma också. De kan göra trädgårds-TV, de där engelsmännen!

Nu håller vi tummarna för mindre regn och blåst och mer sol och värme till helgen.

Må gott!
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails