onsdag 23 mars 2016

Dymmelonsdag

En arbetsdag kvar och sedan ett långt påsklov. Imorgon eftermiddag åker jag och hämtar mina beställda tapeter. Kanske passar jag på att beställa tapeter till gamla matrummet, som nu kommer att bli ett "mellanrum", när jag ändå är där. Jag vet vilka jag vill ha. Ska bara se om de är så snygga i verkligheten som jag tror. 


När jag kom hem idag var alla krokusar stängda eftersom inte solen visat sig på hela dagen. När den skiner öppnar de upp sig, där under kastanjen. Det är en hel del olika sorter och färger, och jag gillar alla nästan lika mycket. Men det är ju klart, Cream Beauty och Firefly är lite extra fina. När krokusarna blommat över, kommer det bland annat påskliljor. Man kan skymta en knopp på bilden här under. 


Förutom krokusarna och snödropparna (som ännu blommar) gillar jag snöklockor. Jag har inte haft så stor tur med dem hittills. De blommar väldigt sent. Men häromdagen upptäckte jag att det växte några små ruggar i diket tvärs över vägen. Där gör de ju ingen människa glad eftersom det inte är en speciellt promenadvänlig väg. Därför tog jag helt sonika en spade och grävde upp några. Skulle kanske kunna betecknas som stöld, men vem har jag i sådant fall stulit ifrån? Nu sitter de i cottage-rabatten och där hoppas jag att de ska trivas bättre än på andra stället jag har dem. 


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails