torsdag 24 november 2016

Årets julekrans

Igår var jag iväg på kranskurs i Hörby. Det var för andra året som jag och min kollega var där och band oss varsin dörrkrans. Kursen hålls i den söta blomsteraffären Blomsterboden. Det är så inspirerande att få botanisera bland pyssel, dekorationer, växter och annat. Problemet är bara att bestämma sig. Det hade jag stooora svårigheter med igår. 


Det landade till slut i en krans klädd med nobilis-gran och dekorerad med silvrig taklök, kanelstänger, stjärnanis, frökapslar, röda hjärtan och spansk mossa. I mitten hängde jag en rostig, fin snöflinga. Den kommer jag förstås kunna återanvända. 


Bilderna gör, som vanligt vid den här årstiden, inte rättvisa åt motivet. Jag försökte att belysa det hela med en ficklampa och det blev väl aningen bättre. Hela kransen ser ganska dyster ut i denna skum-belysning men det är den inte. 


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails