onsdag 30 november 2016

Så fanns det plötsligt en plats

För många år sedan broderade jag den här gardinen till mitt köksfönster i lägenheten jag bodde i då. Sedan flyttade jag hit och helt plötsligt hade jag inget så smalt fönster. Förrän nu. Den gamla altandörren sattes ju igen, i samband med att utbyggnaden kom till, och ersattes med ett enkelfönster. Här passar gardinen nu bra. Jag fick visserligen göra några förändringar på höjden men det var ganska enkelt åtgärdat. 

Framifrån, med ryggen mot källardörren. 

Själva rummet, som är en hall som länkar ihop ovanvåning, dörren till växthuset, källardörren och öppningen in till gamla matrummet, är inte tillfixat. Tittar man till vänster om gardinen ser man gips och spackling. Men även om det inte är renoverat här, kunde jag inte låta bli att sätta upp gardinen ändå. Det är dessutom nästan enda stället i huset där det finns en gardin nu. 

Sett ifrån första trappsteget mot ovanvåningen. 

1 kommentar:

Jord under naglarna sa...

Jättefin! Den pryder verkligen sin plats även om det kan synas lite spackel. Tur att du fick ett "nytt" fönster att hänga den i!

Related Posts with Thumbnails