måndag 9 januari 2017

Lite nytt i köket

När köket byggdes ut, och fick en "matsalsdel", bildades en smatt mellan gamla köket och den nya altanutgången. I våras hade jag det gamla köksbordet här med fröer på. Praktiskt men inte så snyggt. Därför beställde jag den här lilla bänken i höstas. Den var betydligt längre än jag föreställt mig. Jag var så mån om att den inte skulle sticka ut för mycket, så jag glömde att tänka på höjden. Oops...


Men den passar bra i stil och det är praktiskt med de två stora lådorna. Där kan man proppa ner alla stora dukar, duk-tyngder och annat praktiskt till altanen. Förvaring är ju alltid bra, eller? Dessutom upplevs den inte lika låg när man lägger kuddar på den. 


Den fina äppelplanschen som sitter ovanför fick jag på födelsedagen och nu under mellandagarna fick den en ram. Nu funderar jag dock på om inte tavlan skulle passa bättre rakt fram i rummet, på ena sidan av köksbordet och med en liknande tavla på andra sidan. Fast då skulle förstås väggen ovanför bänken bli väldigt tom. 



Jag hade först tänkt mig tallrikshyllor på ömse sidor om köksbordet men det kommer att se för trångt ut, och då kunde ju en större tallrikshylla få bo ovanför bänken istället. Ett platsbyte alltså.


Tills vidare får i alla fall tavlan sitta kvar ovanför bänken och framtiden får utvisa om det blir någon ändring. 
 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails