måndag 2 januari 2017

Nytt år. Nya trädgårdsdrömmar.

Gott nytt år på er! Hoppas att nya året har börjat bra. Här hos mig har det börjat stilla. Sitter och syr lite på en duk, slötittar på tv och gör inte så mycket vettigt. 


Ett bra tag innan jul damp Impectas frökatalog ner i brevlådan. Då hade jag inte tid att titta så mycket i den, men nu har jag börjat bläddra så smått. Vallmon på framsidan känns oerhört lockande. Vackra färger och dessutom brukar vallmo kunna funka bra här hos mig. Det har jag haft i flera omgångar. Luktärtor brukar annars vara bland det jag letar upp först i katalogerna. Tyvärr brukar inte Impecta buda på så många nyheter på den fronten, så jag brukar leta på andra ställen också. 


Förutom blomfröer är det förstås grönsaksfröer som ska beställas. Planen är ju att mitt nya grönsaksland ska vara klart till odlingssäsongen drar igång (jag är ju inte en sån där som odlar året om). Det kan nog bli ett nytt försök med grönkål till exempel. Förra året torkade tyvärr de små plantorna innan de hann komma ut i landet. 

Annars är det slänten upp mot staketet i söder som mest ockuperar mina trädgårdstankar. Jag har ju lite buskar som ska ut där, men det kommer nog inte att stanna vid det. Är lite sugen på fler prydnadsträd, bland annat ett paradisäppelträd. Det är bara svårt att veta vilken sort som skulle vara bäst. 


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails