fredag 20 januari 2017

Om att lyxa till det

Efter jul slog jag på stort och köpte mig en ny platt-tång. Jag har tämligen rakt hår men det behöver inte gå så lång stund efter frisörbesöket innan jag börjar tycka att det spretar åt alla håll och ser slitet ut. Då är platt-tången ett perfekt hjälpmedel för att få håret att se mer glansigt och välvårdat ut.  


Den här blir betydligt varmare och är smalare än min förra (jättegamla) tång. Dessutom håller den samma temperatur hela tiden. Men smakar det så kostar det...



Min frissa använder den här sorten och det verkar alltid så enkelt när hon fixar och trixar. Riktigt så enkelt är det ju inte att göra på sig själv. Att platta ut håret börjar jag få bra snits på, men att böja till snygga lockar är jag inte bra på än. Jag får öva vidare. Dessutom tror jag att jag behöver någon bättre produkt i håret som gör att det håller. 




2 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Grattis till nya plattången. Jag har också en GHD, superbra. Platta är väl enkelt, men de där lockarna har jag så svårt att få till:) Så jag behöver också mer träning:)
Ha det gott
Kram Maria

Rosor och ruiner sa...

Övning ger färdighet heter det ju! Du blir säkert en hejare på det där snart, när du övat lite!

Kram Gunilla

Related Posts with Thumbnails