torsdag 23 februari 2017

Omöjliga att motstå

Exakt det här fotar jag varje år. Men det går ju inte att låta bli. När snön försvunnit och man får syn på detta under kastanjen går det inte att motstå. Man måste kasta sig ned på marken och fota. Man kan tycka att snödropparna borde hunnit längst men de här blålila krokusarna är ofta snabbast. 




Men snödroppar och snöklockor är också på gång. Båda sorterna har jag grävt upp i diken här i närheten. Snödroppar finns det mängder av i de där dikena. Snöklockorna växte i diket tvärs över vägen förra våren. Inte en kotte hinner se dem där när de susar fram i sina bilar så jag tyckte att det kunde vara legitimt att gräva upp några och flytta in till mig. De ville inte riktigt samarbeta och blev ganska suddiga på bild, kanske går det lättare när de slagit ut. 


Solen har visat sig nu på förmiddagen och man har svårt att tänka sig att det ska komma snö igen. De har utfärdat en klass1-varning för kvällen och natten. Det var visst södra Skåne och Österlen som skulle drabbas värst den här gången. Dagens höjdpunkt är annars sprinten i skid-VM i Lahti. Jag kommer heja som attan på Stina, Kalle, Hanna, Ida, Oskar, Anna, Karl-Johan och Teodor (låter som karaktärerna i en Vilhelm Moberg-roman!). 
 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails