fredag 24 februari 2017

Korall- eller laxfärgat

Väldigt ofta när jag köper tulpaner fastnar jag för rosa. Den här veckan är de lite åt det laxrosa hållet och har fått sällskap av eukalyptus. Fördelen med buketter i vas är att de är enkla att flytta runt. Den här har hittills stått på köksbordet, en hylla i vardagsrummet och nu på soffbordet. 


På soffbordet ligger också duken som jag nu anser mig vara färdig med. Det är ju en risk med att brodera utan mönster, man kanske inte slutar i tid. Lite som en målning eller som när man klipper en buske, det gäller att veta när det är klart. 



Nu får jag köpa mer väv och garn för jag vill sy mer. Det är lite beroendeframkallande faktiskt. En smal duk till sekretären har jag i alla fall tänkt mig. Och kanske något till byrån i sovrummet...


1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Jättesött broderi! Jag kan också komma igång med projekt där ena idén ger den andra och jag vill bara hålla på. Det är en härlig känsla. Buketten också så fin.
Allt gott
/Anette

Related Posts with Thumbnails