tisdag 7 mars 2017

Droppar och en konstig hjärna

Nu har jag äntligen så pass många snödroppar på tomten att jag kan lyxa till mig och ta in några få. I det här fallet tycker jag dessutom att a little goes a long way. 


Vaser till så små "buketter" är inte så enkelt. Men om man tar ett litet glas och fyller på med fint havsgrus fungerar det bra. 



De behövde inte vara inne i värmen så länge för att de skulle öppna upp sig lite. Ute kämpar de återigen emot kyla och lite snö. 


Ibland undrar jag hur min hjärna fungerar egentligen. När jag tittade på den utslagna lilla droppen kom jag plötsligt att tänka på den tecknade serien "En cellsam historia" och undrade om det inte fanns små figurer där som såg ut nästan som snödroppen. Jag blev tvungen att googla. Jag hittade inte riktigt den figur jag tänkte på, men Mäster och den lilla rymdvarelsen intill är ganska lika ändå. Kommer ni ihåg den här tecknade serien?

 Bild Källa

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails