måndag 20 mars 2017

Första sådderna. Bättre sent än aldrig.

Jag sa ju att jag gillar de där primulorna som har vit kant. Här är en till. Den var så djupt röd att jag inte kunde motstå den på Solhaga. Tänkte att den skulle lysa upp i köket, och det gör den också. 

 

För tillfället står två sådd-tråg på köksbordet också. Jag sådde en hel drös med fröer i lördags. Just här i köket är det mest lejongap. De har inte grott ännu, men det är det andra som har. Grönkålen och rosenskäran visar små tecken på att börja spira. Efter två dagar! Det tycker jag är ganska fantastiskt. 


Ännu så länge får sådderna plats på mormors gamla campingbord och några här på köksbordet. Men sedan kommer det inte att räcka till. Jag har ännu inte sått några luktärtor! När saker och ting växer till sig, behöver de skolas om och då behövs mer plats. Då får gamla köksbordet komma upp. Härligt att kunna ha så mycket plats i köket att det går att ta fram ett helt bord till utan att det blir trångt. 

Vita Royal Bride hoppas jag kunna ha i buketter.


2 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Jag har precis kommit igång med sådderna, men jag har redan fullt i hyllan jag tagit in så nu måste jag få hjälp att baxa in nästa. Tomaterna grodde i det tysta och hann bli lite rangliga innan jag fick de under belysningen. Funderar på om jag ska så om dom kanske.

Må så gott!

Rosor och ruiner sa...

ja, den lyste verkligen upp där med sin röda färg!
Jag har så dåligt med plats för sådder, det brukar bara bli direktsådd av några sorter ute i landet sen.

Må gott !
Gunilla

Related Posts with Thumbnails