fredag 28 april 2017

Blå toner

Förr gillade jag inte alls pärlhyacinter men det gör jag nu. Så pass mycket att jag faktiskt beställde ett gäng i höstas och petade ner i mormorsrabatten. Några av dem har en läcker ombré- effekt och går från mörkt till ljust. Täta är de också. Mycket tätare än sådana man köper i kruka om våren. Nu har jag ljusare blå, mörkare blå, rosa och vita pärlhyacinter. 




För ett tag sedan skrev jag om stenarna vid förrådsväggen som jag fixade till. Mellan dem har en liten planta luktviol tittat upp. Snygg kombo med de grå stenarna och de blålila blommorna. Pinnarna som sticker upp intill är ett blåregn. 

1 kommentar:

Nora sa...

När växterna själv få bestämma växtplatsen brukar det som oftast bli fint. Luktviolen och stenarna var ju riktigt snygga ihop.
Trevlig helg!
Kram Nora

Related Posts with Thumbnails