torsdag 6 april 2017

Vill ha massor

Julrosor eller Helleborus är så himla läckra växter, tycker jag. Därför skulle jag också vilja ha många olika sorter av dem. Det går sådär. Jag har köpt flera i andra färger (än vit) genom åren, men inte många verkar vilja gå till så bra. I skuggrabatten hade jag äntligen fått en knopp på någon av de rödare sorterna, dessvärre hade jag ingen aning om att den gömde sig under alla kastanjelöv, så jag råkade kratta av den. Bu-hu. 


Men jag ger inte upp. Jag SKA ha fler julrosor som blommar i andra färger. Därför köpte jag nyligen den här rosa och en annan som ska bli prickig. Det är bara den rosa som blommar. Verkligen söt. 



Den här nästan svarta sorten har jag fått av en bloggvän. Den blommar för andra året. 




De vita kommer däremot troget år från. Dem har jag både i skuggrabatten, vita rabatten och bredvid trappan. De vid trappan är små ännu eftersom det är egna fröplantor. De har faktiskt blommat för något år sedan. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails