fredag 30 juni 2017

Första rosorna för i år

Sista dagen i juni och rosorna börjar komma igång på allvar nu. Först ut var som vanligt Poppius. Det börjar bli en ganska stor buske. Den har blivit en del av den nya rabatten vid brunnarna. Förut satt den bara mitt i gräsmattan. Knepigt att klippa runt med gräsklipparen och jag har nog "beskurit" den lite ofrivilligt ett antal gånger. 

Bilden togs den 18 juni.

En annan ros som satt mitt i gräsmattan och som fick flytta in i cottage-rabatten i höstas är Nevada. Den har också tagit fart lite i växandet, även om den inte bjudit på så värst många blommor. Men varje blomma har å andra sidan varit stor. Rosen på bilden är stor som min handflata. Maffigt. 


Många fler rosor är på gång eller redan utslagna, men det får bli mer av dem en annan dag. 

2 kommentarer:

Nora sa...

Va fina de är! Här är det också rosor på gång, bara att njuta!
Kram Nora

Rosor och ruiner sa...

Oj, ja det var en stor blomma det! Fina rosor, ja mina börjar också slå ut nu en efter en!

Må gott!
Gunilla

Related Posts with Thumbnails