lördag 17 juni 2017

Back in business (kanske)

Har äntligen hunnit, och kanske lyckats, få liv i internet igen. Mitt mobila bredband som jag haft i  en evighet blev uppköpt och plötsligt gick det inte att komma ut på nätet med det nya bolaget. Nu har jag fått liv i det igen och förhoppningsvis håller det i sig. Dessutom har det varit minst sagt hektiskt den senaste tiden. Skolavslutningstider är ju sådana i vanliga fall, men släpper man en trea blir det extra allt. Nu är i alla fall skolavslutningen över och jag har tre eller kanske bara två arbetsdagar kvar, det beror helt på hur mycket jag jobbar hemma med alla omdömen och måluppfyllelsematriser. 


För några veckor sedan, då när nätet dog, hade jag tänkt visa dessa vackra, vackra syrener. Det är Beauty of Moscow, som faktiskt fortfarande har några blommor kvar. 




Liljekonvaljer är oerhört söta, tycker jag, och i år blommade min lilla liljekonvalje-lund ovanligt rikligt. Det är blommor som slagit sig ner där helt spontant och jag gör vad jag kan för att de ska bli fler, genom att inte köra över dem med gräsklipparen. 

 


Kunde till och med plocka en liten bukett att ta in. Det doften...

1 kommentar:

Rosor och ruiner sa...

Trist med datorstrul!

Jaså du är lärare, då förstår jag att du haft det hektiskt nu ett tag! Ni måste ha fått mer att göra de sista åren, med de nya betygssystemen, de verkar vara krångliga...

Vilken underbar syren, det namnet måste jag lägga lite på minnet, ifall jag springer på en sån det är en "vill-ha-syren"!

Kram och njut av sommarledigt!
Gunilla

Related Posts with Thumbnails