måndag 17 maj 2010

Återvinna, både här och där

Mina tankar och efterforskningar kring ämnet gräsklippare har fortsatt idag. Just nu lutar det åt en snordyr variant med "recycle"-funktion, dvs en funktion som innebär att gräset finfördelas och återgödslar gräsmattan. Vad tror ni om det? Någon som har erfarenhet av detta?

Jag har inte suttit vid internet hela dagen. Jag har varit ute också. En liten knopp upptäckte jag på pionen. Det stämmer alltså inte att pioner inte blommar om man flyttar dem. Den här flyttades för exakt ett år sedan. Men den är bara tillfälligt flyttad, tills min pionrabatt blir klar (någon gång).

Grönsakslandet har fått en liten spalje. Inte världens snyggaste kanske, den är gjord av gamla armeringsjärn som jag hittade på loftet. Det ska klättra sockerärtor och bönor på spaljen. Allt i grönsakslandet är gjort av material jag haft hemma. Billigt och bra, med andra ord.

Äntligen får vi se en liten skymt av solen, nu innan den går ner. Härligt! Imorgon skulle det kanske kunna bli lite varmare sa vädermannen på tv. Hoppas att det stämmer.

10 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Fiffigt spaljé ... jag skall se om jag hittar ngt liknande till mina skidärtor!
:)

Gillberg sa...

Hej på dig Du!! :D Tack snälla för din fina "välkommen-tillbaka-hälsning" inne hos mig. Jättekul att vara på banan igen. Och jättekul att Du har "saknat" mig... ;D

Vilket fint trädgårdsland du har fått till! Ser ut som att Du håller ordning och reda på ditt odlande! Tänk va kul det är att denna efterlängtade odlingssäsong äntligen har börjat!!

Kram Ellinor på Gillberg

Hem och Harmoni Marie sa...

Vi har en sådan gräsklippare (fast inte åkgräsklippare). Den är en bensindriven sjävgående (så man slipper putta den framåt) och den hackar gräset i pyttesmått så det syns knappt. Skönt att slippa kratta också, och gräset får lite näring.

Fint trädgårdsland du fixar med! Jag är sen med mina sådder men vilken vecka som helst sätter jag fart.

Kram Marie

Villa Solgården sa...

Ja hoppas han inte stod och ljög den där vädermannen... ;) Du har så fint i dina land!!! =)

Ang. gräsklippare vet jag bara hur det är att ha en automower om det är något alternativ. Väldigt bekvämt, men varje gång man gräver ett land eller planterar en buske måste man ju lägga ny slinga igen, och dessutom verkar det som man inte ska ha något annat än gräs på tomten, våra knivar är redan förstörda, har gått emot trädrötter förmodligen... suck!

Ha det så bra!
Sanna

Lina sa...

Hej!
Tack för din krya på mig hälsning! Nu är de snart full fart här hemma igen! =)Längtar också ut till mina plantor och nyinköpta blommor!

Må så gott, kram Lina

A Cup Of Emilia sa...

Vad fint du har gjort i ditt land :) och vad kul att du gillade vår nya hall. Jag har faktiskt aldrigt hört talas om en sådan gräskippare. Men det låter intressant :) Kramar från Emilia

Hanna sa...

så fint.
Ha en fortsatt bra vecka!
kram
Hanna

Jenny sa...

Hej Karin!
Vilket fint grönsaksland du har, tycker spaljén av armeringsjärn var charmig, man tager vad man haver som Kajsa Warg sa:)

Vill oxå ha pioner i vår trädgård, de är så vackra!

Kraam Jenny

Marina sa...

Nä, det stämmer inte att pioner inte blommar om man flyttar dem men SÅ många som tror det. Jag har tröstat många med flyttade pioner med att de visst kan blomma snabb igen.

Lycka till med gräsklipparletandet. Kram!

Smultronbo sa...

Hej Karin!
Vilket fint trädgårdsland du får! Jättesnyggt med armeringsjärnet, fint gammalt och nött.

Har inte mycket att tillföra gällande gräsklippare, tyvärr. Det är makens område ;-)

Jag önskar dig en underbar helg!

Kram Camilla

Related Posts with Thumbnails