tisdag 18 maj 2010

Nu är det klippt

Jag gillar att ta ett varv runt trädgården på kvällningen och upptäcka att något nytt börjat blomma, fått en knopp eller bara växt till sig. Extra skönt är det att gå ut med vått hår efter en välbehövlig dusch och känna lukten av nyklippt gräs. Nästan hela gräsmattan har blivit klippt nu på eftermiddagen. Ett träningspass på drygt två timmar.
Pappa kom hit och plåstrade om den gamla maskinen, så nu går den igen. Åtminstone ett tag till. Lite irriterande var det att han lyckades få den att fungera genom att göra precis det som jag tyckte att jag gjort. Men jag har väl inte rätta knycken. Dessutom fick vi igång den gamla pumpen till trädgårdsbevattningen. Den pumpar direkt ur brunnen istället för att ta omvägen via reningsfiltret i källaren. Fiffigt värre.

Mamma upptäckte att den röda gullvivan bakom vita rabatten börjat blomma. Tidigare har jag oftast hunnit kapa den med gräsklipparen innan den börjat blomma. Nu ska jag flytta den till färgstarka rabatten så den slipper bli överkörd.
Han fick rätt, vädermannen, det blev mycket varmare idag och solen har vi faktiskt sett en hel del av. Men nu drar det in mörka moln igen. Nu när gräsmattan är klippt gör det inget om det kommer en skvätt regn. Skönt också att slippa få "onda ögat" av grannarna på grund av alla maskrosor i gräset. ;)
Ha en bra kväll!

6 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Så det är så den heter! Idag såg jag den varianten av gullvivan, fast mer orange, och undrade vad det var för mutation! *ler*

Hem och Harmoni Marie sa...

Skönt att ni fick igång gräsklipparen.. då kan du ju avvakta lite med inköp av en ny.

Vi fick också finare och varmare väder idag, härligt!

Ha det gott, kram Marie

Millan sa...

Vi brukar låta klippet ligga kvar på gräsmattan och från början var det för uppsamlaren var trasig men nu är det för gräsmattan växer och verkar må bra av det, trist är det den där första stunden efter när man tar med sig gräset in under fötterna.
Vi håller tummarna för att vädert ska hålla i sig nu.

Camilla sa...

God morgon!

Jag brukar också ta en sväng i trädgården på kvällen - så skönt och mysigt. Kolla runt lite hur alla mår:)

Ha det gott - idag blir det varmt tror jag - kram kram!

Huset vid ån sa...

Visst är det mysigt att se om det hänt nånting i trädgårn....Igår klippte vi också gräset innan regnet kom! Önskar dig en fin o skön Onsdag! Kram Therese

Jenny sa...

Hej Karin!
Vad bra att pappa har "magiska" händer och fick igång gräsklipparen:)

Jättesöt gullviva!!

Önskar dig en fortsatt bra dag,
Kram Jenny

Related Posts with Thumbnails