måndag 28 mars 2011

När jag ändå är igång

Det var ju äntligen bra väder för att gå ut och kratta när jag kom hem från jobbet. Inte för mycket vind och en härlig sol. Inte så varmt, men det går ju att jobba sig varm. Dessutom dammade jag av min gamla oljerock. Den köpte jag när jag var au-pair för snart tjugo år sedan (kan ju inte vara möjligt att jag kan prata i 20 årstermer!) och den värmer fortfarande.


Såhär såg det ut för två veckor sedan när jag började krattningen. Jag hoppas att ni kan se lite skillnad på bilden nedanför. Men det är långt ifrån klart.



När jag ändå var igång kunde jag inte låta bli att rensa lite i vita rabatten. Jag var förvånad över hur mycket som redan börjat spira. Inte bara lökväxter utan även plantor som ska bli sommarblommor. Här är knoppar tillhörande det vita fänrikshjärtat "Aurora".


Medan jag var ute hade jag satt in mat i ugnen för att kunna sätta mig och äta direkt när jag kom in igen. Så blev det inte riktigt, eftersom det hade blivit strömavbrott och det var inte över förrän efter 19.00. Det blev en sen middag med andra ord. Nu ska jag i alla fall gå och natta min krattningsmöra kropp. Go´natt!

4 kommentarer:

Tina sa...

En sån skillnad!
Det går verkligen undan i jorden nu, så himla roligt! Jag var ute en sväng i trädgården för ett tag sedan, hade ont i de mest konstiga muskler efteråt. Får kratta lite mer mao...

KRAAM Tina

Gela sa...

Vad bra att det blev middag i alla fall. Har en stoooor del av krattningen kvar att göra. Men all snö är inte riktigt borta här hos mig än. Önskar dig en riktigt fin fin dag/Gela

Anonym sa...

Tänkte faktiskt på dig i går när jag tog min lilla stund i Lugnet. Jag tänkte "undrastro om Karin också är ute nu i det fina vädret".
Visst syns det skillnad i din trädgård och jag har också sett att det är en hel del smått o gott på gång där i rabatterna. Om jag jämför med bilder från förra året så gissar jag att våren just nu är ca 1-1,5 veckor tidigare i år hos oss.

Nä, nu måste jag jobba!

Kram Marina

Marie//Tekla Maräng sa...

Så härligt att kunna gå ut och kratta. Jodå krattningen syns. Ja man kan ju inte ta allt på en gång för då går kroppen av.
Ha det gott:)

Related Posts with Thumbnails