söndag 13 mars 2011

Skadekontroll

Hoppsan! Det råkade visst bli en vecka mellan inläggen. Har liksom inte haft den där rätta inspirationen. Men det vänder säkert snart. Jag har dessutom drabbats av en kraftig släng av en enveten bacill. Stickningsbacillen. Det är svårt att skriva inlägg samtidigt som man har händerna fulla av fyra stickor och en massa garn. Prova så får ni se!

Idag blev det i alla fall mer än ett varv runt tomten. Lite lökväxter är på väg upp både här och där. Det verkar bland annat som att mina narcisser som jag köpte på Äpplemarknaden i Kivik är på gång. På annat håll är det krokusarna som sticker upp. Så härligt!
Förutom att leta vårblommor så skrapade jag med nageln på varenda buske som jag satte eller flyttade förra året. Och det var en hel del. Jag kunde faktiskt skrapa fram lite grönt på alla. Några har verkligen fått stryk under vintern. Snöbollsbusken som sitter nära vägen till exempel. Det är inte lätt att stå emot när plogbilen vräker tonvis med snö över en. Men den hade i alla fall några friska skott kvar, vad det verkar. Skulle ju vara helt otroligt om alla skulle ha klarat sig. Man brukar ju liksom få räkna med lite svinn.

4 kommentarer:

Tina sa...

Jag gick runt och kollade lite igår också. Hos mig ser det ut som om några strukit med tyvärr..men jag räknar inte ut dem ännu. Jag är ju inte så jätteduktig på sånt och kan ha fel, förhoppningsvis har jag det..

Kram kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Härligt med krokusar som är på väg fram.Vad skönt att det var så många buskar som verkar ha klarat sig.
Inte lätt att vara en buske när all snö värks på en.
Kramar:O)

Marina sa...

Härligt att det sticker upp lite hos dig också, ja, inte mullvadshögarna alltså. Jag syftar så klart på krokusarna.

Här har nog buskarna klarat sig bra trots snön, den jag är lite orolig för är magnolian. Inte för snön kanske men för det kalla väder vi hade tidigare.

Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilka härliga vårtecken! Det har inte kommit lika långt här men jag har sett små lökväxter ploppa upp :)

Kram Marie

Related Posts with Thumbnails