tisdag 3 februari 2015

Månadsbild ~ Februari

Februari månad och det är faktiskt lite vinter här på åsen. Inte mycket men lite snö i alla fall och idag har det varit riktigt kallt. Det fick bli en brasa i kaminen på direkten. 


När man ser månadsbilden är det svårt att tro att det snart skulle kunna bli vår. Men det vet man ju förstås inte heller. Förra året var det så. Det är också svårt att tro att det bara är en halv månad sedan mycket av det som syns på bilden stod under vatten. Hela golvet i växthuset var vattenfyllt då. Nu ser det så torrt och fint ut så. 


Förutom det lite tunga vädret så är det just nu lite tungt på jobbet. Inte så mycket för min egen del men för flera kollegor. Någon har drabbats av sjukdom i familjen, en annan har problem i sin relation och idag var det en som blev totalt utskälld av en förälder och dessutom anklagad för en massa saker som inte är sanna. Jag vet inte vad det är som gör att vissa människor verkar tro att lärare är robotar utan känslor, som man kan tala (eller skrika) hur som helst till. Som tur var hörde lärarna i klassrummet intill det hela och kom till undsättning. Att dessutom ställa sig att skrika och domdera inför en hel skolklass med barn är ju inte klokt. Nej, vissa tänker tydligen inte längre än näsan räcker. 



1 kommentar:

Marina sa...

Härligt att du har snö. Vi har lite lite lite. Jag vill ju fota i snö och gärna sol också. Inga krav alls, haha.

Fy så obehagligt att bli utskälld sådär. Är man inte nöjd får man väl ta det mellan fyra ögon, inte inför en hel klass.
Många människor tänker inte alls verkar det som. Eller tänker väldigt annorlunda i alla fall.

Nu sitter jag här mätt och trött. Laddar för att gå ner och träna. Har varit så hostig ett bra tag nu att jag inte tränat ordentligt. Det känns direkt i rygg och kropp. Vill inte ha ont. Det tar så mycket energi. Så, skärp till mig nu och gå ner och träna. Vila kan jag ju göra i natt ;).

Tänk om alla elever fått möta lärare med förståelse för introverta, inte bara tro att alla "kan bli/vill bli" extroverta. Har hört mååånga under åren som fått höra att deras barn ska ta för sig mer, vara aktivare på lektionerna, räcka upp mer... Vi är olika och det gäller att kunna ta fram var och ens styrkor. Det vinner nog alla på i längden.

Kram

Related Posts with Thumbnails