lördag 31 januari 2015

Sköna skära

Jag har väl aldrig direkt varit med i några "utmaningar" här på bloggen. Men nu tänkte jag hoppa på Charlottas färg-utmaning. Och vilken vecka passar bättre att göra det än när temat är Kära Skära. Jag gillar ju rosa. Det märks också i min trädgård. Olika sorters blommor med olika nyanser av rosa. 




Tänkte att det passade bäst att göra ett collage. Eller två collage, rättare sagt, och det finns mer rosa att ta av i fotoarkivet. Men det här är några av favoriterna. Känner jag mig själv rätt så har det inte slutat med de rosa blommorna här. Nej, det finns massor av fler skära skönheter som skulle kunna få flytta hit. 

Titta in hos Charlotta för att hitta fler skära skönheter. 


Idag fick jag hjälp av mamma och pappa att rensa upp och slänga saker från källaren. Saker bortom all räddning alltså. Känns skönt att ha fått bort så mycket vått och förstört. Får väl se om jag gör lika mycket nytta imorgon. 

6 kommentarer:

Marina sa...

Fina blommor!
Jag är lite kluven till rosa. Drar det åt cerise ges ingen plats i min trädgård. Helt enkelt för att jag måste prioritera och det är en svår färg att passa in tycker jag. Ljusrosa är lättare för min del.

Skönt att du fått lite hjälp i källaren.

Kram

Maribel sa...

Hej Karin! Vilka fantastiskt fina blommor du har, flera av mina favoriter. Vilken tur att jag hittade till din blogg, ser inte att du har länkat dig hos Charlotta. Ha en skön söndag! Marika

Ela sa...

Lovely collection of photos !

Meta sa...

Vilka fina collage du har gjort. Skär är en bra färg att ha i rabatten även om man inte älskar den,det höjer så mycket annat och inger ett lugn tycker jag
Ha en fin början på veckan
Kram Meta

Rosor och ruiner sa...

mm, rosa blommor är nåt speciellt, speciellt ljusrosa, det älskar jag!

Ha det gott !

Gunilla

Tittis trädgård sa...

Vilka vackra collage och många kära skära små raringar/ Titti

Related Posts with Thumbnails