torsdag 29 januari 2015

Trotjänare

Jag har nog visat de här ljuslyktorna (om man nu kan kalla dem för lyktor) förut. Jag gillar dem fortfarande mycket och de brukar komma fram så här på vintern. Nu köpte jag en primula att matcha med också. Den är visserligen lite mer lila än den blå kulan. Men det funkar. 


Den stora vita fick jag av någon klass i julgåva för kanske tio, femton år sedan. Den mindre, med bubblor i, kommer från Steninge och den har jag fått av moster och morbror. Den blå köpte jag på en outlet i Gustavsberg för att komplettera de andra med. 


 Primulan är lite strimmig på kronbladen och det tyckte jag var snyggt. Den kommer säkert att få flytta utomhus sedan. De brukar kunna överleva och blomma lite sparsamt ute. Det tycker jag är kul. Jag planterar alltid ut mina hyacinter också. De blir inte heller så kraftfulla i blomningen men det gör inte så mycket. Jag har ju liksom fått dem gratis (även om jag förstås betalade för dem när jag köpte dem till jul, men ni fattar vad jag menar). 


Imorgon har jag utvecklingssamtal nummer fyra och fem. Då har jag klarat av en tredjedel. Mycket trevligt. Och sedan är det HELG!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails