onsdag 8 juli 2015

Värmeväxlingar i växthuset (Månadsbild ~ Juli)

I växthuset växer tomaterna bra men det gäller att vattna. De senaste dagarna har det varit varmare och i växthuset blir det kokhett emellanåt. Som mest har termometern visat 48 grader mot väggen. Då är man inte gärna härinne. När det är lite svalare och blåsigare (som idag) är det däremot skönt att sitta här. 


Jag har köpt skumgummi och ska sy kuddar till stolarna så fort vädret blir sämre. Det har ju hotats med regn framöver så då blir det kanske gjort. Tänker inte sitta inne och fixa med det när jag kan vara ute. 


Nu ska jag ut och fortsätta rensa lite här och var, kanske göra lite finklippning (deadheading) också. Tror att både vallmo och lupiner behöver få en liten ansiktslyftning. 

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Låter ju trevligt med nya dynor. Har också några syprojekt som får vänta på sämre väder.
Ser så fint och grönt ut hos dig.
Allt gott
Anette

ellan sa...

Så roligt att du hittade in till mig och min blogg. Din blogg är ny för mig också. Alltid trevligt att hitta nya platser i bloggvärlden. :-)
Så grönt och frodigt det ser ut hos dig. Växthuset ser jättefint ut!
Må så gott

Related Posts with Thumbnails