söndag 26 juli 2015

Kärt besök...

...hade jag i torsdags och fredags. Det var min gymnasiekompis H som var på besök från Stockholm. Så roligt att träffa gamla vänner och upptäcka att man fortfarande har mycket att prata om och att man tycker lika om mycket. Det kanske är så att man inte förändrats så mycket sedan gymnasiet, i alla fall inte när det gäller det väsentliga. 


Den här supersöta vasen fick jag bland annat. Tusen tack! Den är perfekt för de små rosenbuketterna som jag kostar på mig att göra nu när jag har flera blommande rosor. Här är det en Cottage Rose som plockats in i växthuset. Flera rosor ligger längs marken ute i rabatterna efter gårdagens kraftiga regn och dagens blåst. Jag fick 19 mm regn hos mig igår. Dessutom åskade det så att strömmen gick och var borta ett bra tag. Det var faktiskt ett ganska otrevligt åskoväder som gick över här. Jag gillar inte när man inte hinner räkna till mer än fyra eller fem mellan blixt och smäll. 


2 kommentarer:

Jenny sa...

Underbar ros och väldigt söt vas!

Jenny

Rost och rädisor sa...

Trevligt när man inte setts på länge och ändå kan ta upp tråden som det var igår. Läcker ros och behändig vas.
Allt gott
Anette

Related Posts with Thumbnails