söndag 6 september 2015

Tredje säsongen för höstrabatten

Den rabatt som jag kallar höstrabatten, trots att den blommar från tidig sommar, är inne på sin tredje säsong nu. Den har blommat lika bra som förra sommaren, nästan. Det sitter fler solhattar här. Bland annat Cheyenne Spirit. Den kan ju få flera olika nyanser av röd, orange och gul. Jag har fått de i mitt tycke snyggaste färgerna. 

Nyutslagen

Flera blommande Cheyenne Spirit
 


Jag har kompletterat lite varje sommar. I år har det blivit två olika lobelior, en nejlikrot och höstöga Red Satin. Nejlikroten blommade när jag köpte den i våras och har tagit paus hela sommaren. Nu är den tillbaka med nya blommor. Så cool orange färg, tycker jag. 




Ruby Glow

Idag har vädret inte lockat till utevistelse. Regn och blåst i kombination med ganska blygsam temperatur, har gjort att jag stannat inne idag. Jo, jag var iväg och handlade mat, men det räknas inte.  

1 kommentar:

Nora sa...

Vilken frodig och fin rabatt! Det är alltid roligt att se hur rabatter utvecklas och ändras över tid. Alltid är det något som behöver flyttas, bytas ut eller ersättas.
Kram Nora

Related Posts with Thumbnails