lördag 21 november 2015

Pysselvecka

Den här veckan har jag varit väldigt pysslig. I torsdags kväll hade vi papperspyssel på jobbet. Det var tredje året på rad och det är verkligen jätteroligt. En kollega till mig är utbildad bokbindare och kan massor om att pyssla och vika papper, så hon har lärt oss vika olika julpynt och annat fint. Jag visar kanske årets alster en annan dag. 


I onsdags kväll var jag på kranskurs. Det var i Blomsterboden i Hörby. Hur lyxigt som helst att så i en riktigt blomsterbutik och ha tillgång till rätt verktyg, material och pynt till sina kransar. Beslutsångesten är väl det största problemet. 


Jag fick i alla fall till två kransar. En mindre att ha på bordet i växthuset. Egentligen tänker jag ha ett blockljus i mitten men jag hade inga hemma. Lite extra roligt att få testa att sätta dit en taklök. 



En krans till ytterdörren blev det också. Inte så mycket pynt och inte så starka färger men fin ändå, tycker jag. Det var så kul att använda ormhassel. Tänk när min egen har vuxit till sig så passa att det går att klippa av den till dekorationer! 


 

Jag har en känsla av att äppelskivan kommer att "sloka" om ett tag av kyla och väta men de är så fina att jag inte kunde låta bli att sätta dit en sådan i alla fall. De små skidorna och stavarna i mitten gillar jag också. Hjärtat och stjärnan är gjorda av björknäver. 


I natt slog det om och blev riktigt kallt här i Skåneland. Massor av saker som jag borde fixat på tomten innan dess. Hmm, inte mycket att göra år nu. 

Ha en fortsatt skön helg!

1 kommentar:

Rosor och ruiner sa...

Va pysslig du har varit, det blev ju jättefint, vad duktig du är!

Trevlig fortsättning på helgen!
kram Gunilla

Related Posts with Thumbnails