torsdag 28 juli 2016

Ros-paus

För bara någon vecka sedan var rosorna såhär fina! Nu verkar de ha tagit en liten paus. Men jag vet att de kommer igen. Det brukar de göra. Rosorna på dessa bilder sitter i tre olika rabatter och tillhör lite olika färgteman, men de är alla fina på sitt sätt och i sitt sammanhang. 

Heritage, perfekt tillsammans med övriga pasteller i cottage-rabatten. 

Lady of Shalott, en av de snyggaste i rosenrabatten. 

Menja, som äppelblom. Snygg tillsammans med "dilligt" rosenskära-bladverk och pionblad. 

Souvenir de la Malmaison, en gammal favorit. 

The Pilgrim, kanske den vackraste Austin-rosen. Åtminstone av de gula. 


Har du en favoritros? I sånt fall, vilken? 

2 kommentarer:

Nora sa...

Även här är det en lite rospaus för tillfället, mest tack vare ett rådjur som hittade in i trädgården:-( Lyckligtvis missade det några knoppar så kanske vi får njuta av blomning igen om någon vecka eller så. Vem som är min favorit? Ja du, inte lätt att svara på men 'The Pilgrim' ligger bra till.
Kram Nora

Jord under naglarna sa...

Här är det lite rospaus hela sommaren tror jag. Många rosor frös ner ordentligt eller dog i vintras, men de som vill vara med blommar som bäst just nu! Det är svårt att välja ut en favorit, men honungsros vill jag inte vara utan. Doften, rikblomningen och humlesurret - det vill jag inte vara utan!

Related Posts with Thumbnails