tisdag 25 juli 2017

Fjärilsbuske

Utöver silverpäronträdet köpte jag även en buddleja på Löddeköpinge plantskola. Jag har en rosa-cerise sedan tidigare. Den sitter på andra sidan om växthuset och är en Pink Delight. Men jag har varit sugen på en mörkt lila-blå ett tag, och nu fick det bli en Black Knight



Den är placerad på höger sida om växthuset där det är soligt och ganska skyddat mot vind. Buddlejor blir inte så täta i sitt bladverk så jag tror inte att den ska skugga växthuset alltför mycket om den växer till sig (vilket jag hoppas att den gör). Det är ett ganska fult hörn det här men nu har det i alla fall förskönats lite. 


Det är bara några få blommor som slagit ut ännu så länge men när det blir fler hoppas jag på massor av fjärilar här. Det är ju trots allt ett av skälen till att man skaffar en buddleja. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails