torsdag 17 juni 2010

Sommardag på landet

Grannen håller på att lasta traktorsläpet fullt med ved, bonden har slagit gräset på fältet här intill och gör nu allt för att det ska torka. Själv har jag klippt gräset med min eländiga, gamla gräsklippare. För sista gången, hoppas jag. Under tiden växer det så det knakar bland mina bönor (bilden här nedanför togs i söndags, nu är samma böna 10cm hög) och skogsödlefamiljen solar sig på min lilla stenmur. Allt som allt, en fin sommardag på landet.

Stångbrytbönan Blauhilde.


Visst är han/hon fin?

Kan ni se alla fyra familjemedlemmar?

Nu ska jag göra något så roligt som att tvätta bort algerna från förstukvisträcket, medan jag väntar på en överraskning. Pappa ringde i förmiddags och sa att det skulle komma en överraskning till mig i eftermiddag eller imorgon. Vad tror ni att det kan vara? Själv har jag mina aningar.
Ha en fortsatt härlig torsdag!

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Hum, spännande!
:)

Marina sa...

Kan det vara en ny gräsklippare kanske???

Mina bönväxter blir avätna av något. Fåglar skulle jag tro.
Idag hängde jag därför upp det fula snöret med cd-skivor på. Hoppas det skrämmer bort dem.

Kram!

Unknown sa...

Hej
Trevligt att du vill vara med i min utlottning.
Man kan riktigt se, vilken växtkraft det är i blommorna, knopparna som har en sån sprängkraft, och blommorna är så skrynkliga, men de har ork att veckla ut sej, och de blir så släta...
Naturen är fantastisk.

Kramar
/Maggan

Huset vid ån sa...

Vad roligt o spännande med en överraskning....har ingen aning om vad det kan vara? Fniss....Önskar dig en Trevlig Helg! SommarKramar Till dig! Therese

Jenny sa...

Hej Karin!
Vilken söt ödlefamilj, såg dem alla fyra:)

Vad spännande med överraskning, vaad kan det vara??;)

Ha en trevlig helg!

Kram Jenny

Related Posts with Thumbnails