lördag 12 juni 2010

Växtkraft

För en vecka sedan, på Nationaldagen, fick kaprifolen som sitter i hörnet av altanrabatten, möjlighet att klättra vidare uppåt. Det kom upp en stege i form av ett armeringsnät. Man kan lugnt säga att kaprifolen tackade för hjälpen och stack iväg uppåt i rasande fart.

När nätet kommit på plats, räckte den längsta grenen nätt och jämnt upp till nedersta pinnen. Och se nu! Lite speciellt är att kaprifoler alltid slingrar sig medsols. Blommar snällt gör den ju också. Det har inte varit något lockande uteväder idag eftersom det blåser som attan och regnar emellanåt men annars skulle jag sätta mig och njuta av doften såhär framåt kvällskvisten.

Till sist vill jag gratulera mina föräldrar på deras bröllopsdag. Det är trettiosju år sedan, och såhär såg de ut då. Med rosa rosor och liljekonvaljer i buketten.

Ha en fortsatt fin helg!

8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Det såg ut som det vore en bild tagen nu ... ja, fint om man passar så bra och kan dela varandras liv så länge!
:)

Marina sa...

Kaprifoler är så tacksamma!
Här byggs det komposter i blåsten men tack o lov så ligger vinden så att vi har lite lä där vi jobbar.
Nu ska vi äta grillad lax sen blir det nog lite mera jobb innan vi ska kolla fotbolls -VM.

Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Kaprifol som doftar så underbart och är så fin att titta på.
Den blev ju jätte glad när den fick klänghjälp av dig.
Kramar:)

mitt gröna hjärta sa...

Visst är det både fint och smart med armeringsnät som klätterstöd! jag har gjutit betonghjärtan som jag satt i mina som dekoration, de får du gärna ta efter. ha det gott, kram jenny

Nyanser av vitt sa...

Hej
Vilka härliga bilder och vad söta dina föräldrar är. Så härligt att de varit tillsammans så länge
KRAM

Helena sa...

Kaprifol som luktar så gott! Grattis till jobbet i höst! Det är faktiskt alldeles prima att vara ledig när man vet att man har jobb sedan.

Kram
Helena

Fröken Fräken sa...

Jag har något slingrande som jag har grävt upp hos mina föräldrar, men jag vet inte vad det är.. Jag tror att jag får fråga dig sedan om hjälp, när jag får ner det i en kruka och får det på foto! Men blommorna ser helt annorlunda så det verkar inte vara kaprifol..

Jenny sa...

Hej Karin!
Hoppas dina föräldrar hade en trevlig bröllopsdag igår:)

Vad smart att låta kaprifolen klättra på ett armeringsnät sådär, tack för tipset! Vi har kaprifol utanför ena kortsidan av huset som är alldeles spretig o vildvuxen, kanske ska göra nått likande som du gjort:)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails