torsdag 19 maj 2011

Helg-längtan

Min utomhustermometer har fått fnatt. Den visar just nu på -27.4 grader. Tur att det inte är sant! Nej, den senaste tiden har temperaturen hållit sig över nollan även på nätterna.



Ska bli så skönt med helg! Bara en liten fredag kvar att klara av och sedan blir det utomhusvistelse i kubik. Ska klippa gräs, gräva-gräva-gräva och plantera-plantera-plantera. Måste rita upp runda rabatten i min lilla trädgårdsbok också. Sedan kan jag ta bort alla fula lappar som fortfarande sitter kvar vid plantorna. Ser fram emot en fullmatad helg...


4 kommentarer:

Tina sa...

Jag med, det blir kanske inte så mycket trädgård men väl annat skoj.

Ha det gott! kram Tina

Millan sa...

Så underbart det låter att få jobba hela helgen ;)
Hoppas du hinner med det du vill.
Ha det gott!
Kram

Marina sa...

Jag kom fram till att jag behöver hinna 4-5 rabatter om dagen, fredag-söndag. Fem är avklarade idag så ännu håller jag min plan. Där är inte jättemycket ogräs så det går ganska fort nu. Ändå skönt att hålla efter det såhär i början innan växterna växt till full storlek. Jag har ganska tätt i flera rabatter så sen syns inte ogräset.

Ha en underbar helg!
Kram!

Hanna sa...

Ha en fantastisk helg.
Kram
Hanna

Related Posts with Thumbnails