söndag 15 maj 2011

Plopp, plopp, plopp...

Ungefär så skulle det nog låta om maskrosor hade en tillhörande ljudeffekt, när de pluppar upp i gräsmattan. Det är helt gult överallt och inte har det gått att klippa heller. Nu under söndagen har det ju kommit en hel del (välbehövliga) skurar. Kanske hinner jag dra en repa med gräsklipparen under veckan. Men maskrosorna stör mig inte så mycket. Då var det värre att jag inte hade alls så mycket planteringsjord hemma som jag trodde.



Jag har ju en hel drös plantor och buskar som vill komma i jorden. Två nya pioner har i alla fall kommit ner i pionrabatten och ett litet gäng buxbom-plantor fortsatte inramningen av vita rabatten.



På altanen står nu en trästege som jag upptäckte att jag hade i förrådet. De vita smultronplantorna, en rosmarin och en jordgubbsplanta pryder just nu trappstegen. Frågan är om jag ska måla stegen eller ej. Just nu lutar det åt ej.



Nu går jag in i sista samtalsveckan och sedan är det faktiskt inte så långt kvar till sommarlovet. Kan knappt tro att det är sant. Hoppas att ni får en toppenvecka. Kram på Er alla!


5 kommentarer:

Susanne sa...

Våran är helt gul,,men jag tror nog jag är den enda i världen som inte har ont av dom alls..Kram

Hanna sa...

Fina bilder du bjuder på. Ha en bra måndags kväll.
kram
Hanna

Marina sa...

Va kul att hitta en stege sådär.
Regn har kommit även här och det var så välkommet så.

Kram!

Moa sa...

Vacker stege och tycker inte du ska måla den, den är så fin som den är. O gula maskrosor är vackert.. =).. såg ett helt fält häromdagen, trodde först det var ett rapsfält men kom på att det var maskrosor.. riktigt fint men det är klart.. i min trädgård vill jag ju inte ha ett helt fält *hihi* men du får ta dina när du hinner. Ha det gott/moa

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja låt stegen ha den fina patina den har. Så snyggt med dina växter.
Tänk att man nästan alltid har för lite jord! Samma här måste åka iväg och köpa mer.
Tack snälla för alla varma kommentarer dom tas till hjärtat skall du veta.
Kramar:O)

Related Posts with Thumbnails