torsdag 26 maj 2011

Potäter och rädisor

Potatisen har kommit ganska långt i grönsakslandet nu. Rädisorna har också blivit stora och jag har redan ätit nästan en hel rad. Jag får nog så lite nya snart.



Idag kom jag hem drägligt från jobbet och satte igång med att fixa en rabatt vid förrådet. Det växer redan några rosor och lite annat där, men den behöver fixas till. Nu ser det lite mer ut som en rabatt, men lite mer finlir behövs innan jag kan visa upp den här.



På väg från grönsakslandet med rädisorna måste jag ta mig en sniff på kaprifolen vid husknuten. Underbar doft.



Ha en fin kväll!


5 kommentarer:

Tina sa...

Oj, är rädisorna redan på väg upp!
Då blir det väl potatisskörd till midsommar, härligt.

Kram Tina

Hem och Harmoni Marie sa...

Jisses så långt det kommit! Jag har varken potäter eller rädisor att vänta men lök, ärtor och morötter i alla fall... :)
Kaprifol står på inköpslistan, hoppas kunna njuta av min nästa sommar.

Ha en fin helg! Kram Marie

Hildas hem - Sofia sa...

Oj, vad långt dina rädisor kommit! Imponerad!

Kaprifol doftar ju så ljuvligt! :)

Jag önskar dig en fin fredag!
Kram Sofia

Carolina sa...

Vilken fin blogg, jag kommer kika in här fler gånger.

Ha en fin dag! Kram Carolina

Marina sa...

Vill gärna se mer av förrådsrabatten.

Så fint dina potatisar växer. Här växer det klent i trädgårdslandet tycker jag. Nu minns jag att det kändes så förra året också vid denna tiden. Borde kanske ta i lite rejälare på gödselfronten?

Ha en härlig helg!

Kram!

Related Posts with Thumbnails