söndag 8 maj 2011

Smågodis

Det blev besök på både Ekeboda handelsträdgård och ÖSPAB i Östra Sönnarslöv idag. Jag var alldeles för sugen på att plantera i runda rabatten för att kunna vänta. Det blev bland annat olika nävor, några timjan som jag tänker mig ska klä in kanten på ett snyggt sätt (!) och en tolvgudablomma.



På ÖSPAB fick man plocka växterna i en gammal trälåda. Det ser lite ut som en låda med plockgodis, tycker jag.



Jag utökade rabattens diameter med några decimeter innan jag planterade. Som vanligt ser det lite glest ut när man planterat. Många av växterna ska vara mattbildande så det borde väl snart se lite bättre ut.




Gräsmattan har blivit klippt för första gången i år också. Det tog sin lilla tid, som vanligt.



Imorgon har vi studiedag och sedan ska jag göra ett litet stadsbesök. Ja, inte så att jag gått och blivit kunglig eller så, men det blir ett besök till Kristianstad för att hitta födelsedagspresenter. Den är många maj-barn i familjen!


4 kommentarer:

Tina sa...

Fint krattad rabatt du har, den såg nästan ut som på slottet, apropå kunglig. Att få plantorna i en trälåda istället för papperskassar känns också bättre, tycker jag. Snyggt är det med..

Ha en bra måndag o kram!

Marina sa...

Var ligger Ekeboda?

Det gör sig bra att du grävde ut lite till tycker jag. Det är ju en stor trädgård du har.

Kram!

Millan sa...

Sönnarslöv har jag varit på men Ekeboda? Är det värt ett besök dit?

Tycker det ser lika glest ut i min nya rabatt och jag hoppas det växer upp snart.

Ha det gott!

Smultronbo sa...

Oj vad fint det blev!

Vad lyxigt att få plantorna i en trälåda!

Ha en toppendag!
Camilla

Related Posts with Thumbnails