tisdag 26 juli 2011

Bättre sent än aldrig

Nu blev det visst ett sånt där långt uppehåll igen. Men de fruktansvärda händelserna i Norge, och det trista vädret här hemma, tog liksom bort lusten i helgen. Jag satt som förstenad i soffan.


Nu känns det lite lättare igen. Idag var min bror här och kopplade in den nya pumpen till trädgårdsbevattningen. Just nu behövs inte extra vatten ute i rabatterna, men snart blir det kanske värmebölja igen (man kan ju alltid hoppas!).



På bilderna är det min nya honungsros. Den sitter i förrådsrabatten som fick en upprustning under försommaren. När jag satte den var det bara tre små pinnar. Nu är det massor av friska, gröna grenar som vill upp, upp. Dessutom blommar den nu, alldeles för sent egentligen, men jag klagar inte. Kan bara föreställa mig hur den kommer att se ut nästa år!

2 kommentarer:

Marina sa...

Händelserna i Norge har verkligen upptagit mina tankar också. Så ofattbart!

Min honungsros vill inte växa så mycket som jag vill. I går kom maken och jag på en plats för en pergolagång och det innebär att Honungsrosen får flytta en liten bit och då kan jag passa på att vända ner riktigt bra jord och sen hoppas på att den blir glad för det och växer bättre.

Hoppas du har fina dagar!
Kram!

Fröken Grön sa...

Åh, en honungsros står högt på min önskelista!
Må så gott!
/Anna-Karin

P.S. jo, det regnar här också... D.S.

Related Posts with Thumbnails