tisdag 5 juli 2011

På bar gärning

För ett tag sedan såg jag att alla toppar, och knoppar, på vitpyttan var avknipsade. Jag funderade på vem som varit där och smakat. Nog hade jag mina aningar...


...men igår såg jag vilka som troligen är skyldiga. En rådjursmamma med sina två små kid gick på fältet precis utanför tomten. De är ju så söta, även om man inte vill att de ska äta upp växterna i trädgården.



Det var inte helt enkelt att få med alla tre på bild. Det är lite för många träd i vägen. Dessutom var ungarna lite busiga och skuttade hit och dit. De är nog inte så gamla, för de hade kvar lite vita fläckar på rumpan.



Nu ska jag ut och gräva. Det blir nog lite varmt eftersom det är helt klarblå himmel idag. Mycket trevligt.

3 kommentarer:

Marina sa...

Visst är de söta men de får gärna hålla sig på behörigt avstånd från trädgården.

Hoppas det gick bra med grävningen.

Kram!

Hildas hem - Sofia sa...

De är jättesöta. Vi har en mamma och ett kid som går här hemma i trädgården och kikar nästan dagligen. De är mest intresserade av våra äppelträd - och det får de gärna vara :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Jenny sa...

Hej Karin!
Visst är det synd att såna sötnosar ska vara så förtjusta i våra trädgårdsväxter!

Ha en fortsatt bra dag!

Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails