fredag 22 juli 2011

Nöden har ingen lag

Det blev en tur till skogen igår, i regnet. Och visst fanns det kantareller. De var inte så stora där i "min" skog, men jag plockade bara de största. Småttingarna kan få stå och växa till sig, så kan jag plocka dem en annan dag.


När jag skulle åka hem igen upptäckte jag att det växte massor av smultron i vägkanten. Vad göra? Hade ju inget att plocka i! Hittade i alla fall två tomma tablettaskar i bilen. Tur att man inte städar så ofta. Det fanns mycket mer att plocka men jag fick med mig lite hem i alla fall.


Av detta lär man sig att alltid ta med en liten burk ut svampskogen. Man kan ju hitta annat än svamp.



8 kommentarer:

Hanna sa...

Mums.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Marina sa...

Jaha, så bra att du hade askarna i fickan. Bra att ha!

Kram!

Fröken Grön sa...

Haha, ja visst är det typiskt att man alltid hittar "godis" i skogen när man inte är förberedd! Sambon kom också hem med massvis med kantareller härom veckan, som tur var hade han hittat en gammal Vero Moda-påse i sin ryggsäck. Mumsigt var det!
Önskar dig en fin helg!
/Anna-Karin

Jenny sa...

Åh vad gott!!

Vilken vacker vit rabatt härnedan:)

Ha en trevlig helg Karin!


Kraam Jenny

Susanne sa...

Så härligt och vilken tur att man ibland har lite skräp i bilen..Kram

Annelis hantverk sa...

Underbara godsaker du hittat!
Ha det bra!

Villa Solgården sa...

Underbart gott med kantareller!! Svärföräldrarna visade oss var det fanns här om dagen... underbara varma smörgåsar blev det.. :)

Haha, roligt med tablettaskarna... bara att va påhittig och ta vad man har :)

Louise sa...

Kantareller! Det vattnas i munnen bara jag ser dem, det är ju sååå gott! Jag har inte alls superperfekt trädgård! Jag planterar tätt, tätt och slipper därför se ogräset. När det gäller kanterna gör det otroligt mycket för helhetsintrycket att fixa till dem med jämna mellanrum tycker jag.

kram louise

Related Posts with Thumbnails